BLOG.

Preptalk - Shocking news!

meer lezen

Preptalk - Elite Ranking & New plans

meer lezen 0 commentaren

Preptalk: Olympia Amateur Spanje

meer lezen 0 commentaren

Preptalk - Pas op de plaats

meer lezen 0 commentaren

Preptalk - Carbs 'n Shoot

meer lezen 2 commentaren

Preptalk - Carb-mania

meer lezen 0 commentaren

Preptalk - The week after

meer lezen 0 commentaren

Preptalk - "YESS! I did it!"

meer lezen 2 commentaren

Preptalk - 1 Week out!

meer lezen 0 commentaren

Preptalk - 2 Weeks out!

meer lezen 0 commentaren

Preptalk - 3 Weeks Out!

meer lezen 0 commentaren

Preptalk - Beauty & The Beast

meer lezen 1 commentaren

Preptalk - Bernice Going International

meer lezen 0 commentaren

Preptalk - Road to the NK

meer lezen 0 commentaren

3 Stappen om de schade van de feestdagen te beperken!

Iedereen kent het wel: Je bent eigenlijk best wel goed bezig met gezonder leven; je gaat regelmatig naar de sportschool, je probeert op je voeding te letten en al die gekkigheid in het weekend probeer je flink te minderen ten opzichte van vroeger. Tot dan de feestdagen in het zicht komen, het angstzweet begint je gelijk uit te breken...

 

De feestdagen zijn voor de meeste mensen een combinatie van gezelligheid, familie, vrienden en vooral lekker en veel (heel veel) eten!  Dit is leuk, maar komt je progressie van de afgelopen maanden vaak niet ten goede, waarbij veel mensen na kerst en oud & nieuw toch wel wat kilo’tjes zwaarder zijn. Onze makkelijkste oplossing om dit tegen te gaan? Zeg dat je ziek bent, sla voldoende gezonde voeding in en ga anderhalve week als een kluizenaar leven. Problem solved.

 

Deze oplossing is echter noch sociaal, noch zit je hier zelf op te wachten. Alternatieve opties? Genieten, maar dan wel met mate! In deze blog geven we je drie waardevolle tips om de schade van de feestdagen te beperken!

 

meer lezen 0 commentaren

Progressie aan de andere kant van de Contest Prep

14-10 – Terwijl coach Bernice in voorbereiding naar haar wedstrijd niet onterecht alle aandacht krijgt, traint coach Mathias natuurlijk ook nog! In deze blog lees je hoe hij eigenlijk mee doet met de wedstrijdvoorbereiding, zonder een wedstrijd in het vooruitzicht te hebben. Ook lees je hoe hij niet alleen sterker is dan ooit te voren, maar ook nog eens droger dan ooit te voren, allemaal zonder te erg af te moeten zien!

Mathias traint nu inmiddels 7 jaar, waarvan de laatste 4 jaar écht serieus zijn. Zijn doel is om door middel van kennis maximale resultaten te behalen, door telkens weer net dat beetje extra te vinden om weer een stap vooruit te maken.

 

meer lezen 0 commentaren

De Peak Week: Winst of middelmatigheid

Terwijl de voorbereiding voor een fysieke wedstrijd, in het geval van Bernice de Body Fitness-klasse, voor een groot deel overeen komt met ‘normaal’ trainen en gezond eten zoals jij dit waarschijnlijk ook doet, komt er ook een hele nieuwe kant bij kijken. Natuurlijk is het dieet tergend zwaar en is het iets waar je maandenlang dag in, dag uit mee bezig bent. Natuurlijk zijn de trainingen slopend en hik je iedere keer weer op tegen dat moment dat je wéér zwaarder moet gaan. Natuurlijk moet je enorm veel (leuke) dingen laten voor wat het is, omdat jouw gezonde leefstijl en voldoende slaap voorop staat. Maar waar wedstrijdvoorbereiding, behalve het poseren, écht in verschilt, is de ‘Peak Week’. 

meer lezen 1 commentaren

Preptalk - 6 Weeks Out!

meer lezen 0 commentaren

Push/Pull/Legs

Een andere variant die zich tussen de split en full body begeeft is het push/pull/(legs) schema. Je kijkt hierbij naar de bewegingspatronen van verschillende spieren en maakt op basis hiervan een onderverdeling. Dit leidt tot een schema bestaande uit druk-bewegingen, trek-bewegingen en optioneel een aparte dag voor de benen.

meer lezen 4 commentaren

5 Redenen Waarom One-Size Fits All Voedingsschema’s Niet Werken!

Tegenwoordig kom je ze overal tegen, in tijdschriften, op websites, op social media, op pagina’s van je favoriete atleet, fitness-gerelateerde forums en waarschijnlijk op nog véél meer plekken!

 

Juist, we hebben het over de kant-en-klare, one-size fits all voedingsschema’s! Het klinkt natuurlijk te mooi om waar te zijn, een voedingsschema die je alleen maar hoeft te downloaden, uit te printen en waarmee je vervolgens van start kan gaan om eindelijk die overtollige kilo’s kwijt te raken of om spiermassa op te bouwen.. zonder ongewenste vettoename natuurlijk.

 

 

Helaas is dit meestal ook te mooi om waar te zijn, maar waarom dan? In deze blog vertellen wij je 5 redenen waarom kant-en-klare voedingsschema’s niet werken!

meer lezen 1 commentaren

Upper / Lower body

Een middenweg tussen de twee eerder besproken schema’s, namelijk het upper body / lower body schema. Hierbij wordt per training onderscheid gemaakt tussen het boven en onderlichaam, waardoor voordelen van zowel een split als een full body kunnen worden benut.

meer lezen 0 commentaren

Full Body schema's

De complete tegenpool van het split schema: namelijk het full body schema. Zoals de naam doet vermoeden wordt hierbij het volledige lichaam getraind. Hoe ziet dit er nou uit en wat is hier goed en slecht aan?

 

meer lezen 0 commentaren

Round-up: Supplementen

De afgelopen weken heeft Bodify de belangrijkste supplementen voor krachtsporters uitgelicht. Hieruit is gebleken welke supplementen nu écht belangrijk kunnen zijn, maar vooral ook dat heel veel supplementen niet zo belangrijk zijn als dat de grote bedrijven je doen geloven. In deze laatste blog over supplementen worden de overige supplementen benoemd die handig kunnen zijn om toe te voegen, maar die toch al wat minder belangrijk zijn dan de top 4:

 

·         Creatine

·         Vitamine D3

·         Omega 3

·         Cafeïne

 

meer lezen 6 commentaren

Split schema's

Het eerste soort trainingsschema dat we onder de loep gaan nemen is het uitermate populaire split schema. Wat is het nu precies en wat zijn de voor- en nadelen ervan?

meer lezen 0 commentaren

Cafeïne

Miljoenen Nederlanders drinken dagelijks koffie, omdat ze het lekker vinden, omdat het ze wakker houdt, of misschien wel gewoon omdat iedereen het doet. Waar echter weinig bij stil wordt gestaan is dat een belangrijk element van koffie, namelijk cafeïne, een stimulant is die van grote waarde kan zijn voor je prestaties in de sportschool. 

meer lezen 0 commentaren

Omega-3

Vet staat regelmatig (onterecht) in een kwaad daglicht. Vet uit voeding zou zorgen voor een toename van lichaamsvet en zou de kans op allerlei aandoeningen verhogen, waaronder hart- en vaatziekten, bloeddruk, cholesterol en tal van andere ziektes. Vaak wordt de indruk gewekt dat vetten geen plaats hebben binnen een gezond voedingspatroon, maar niks is minder waar. Sterker nog, een aantal vetzuren zijn essentieel voor het functioneren van het menselijk lichaam en de nummer #1 daarbij zijn de omega-3 vetzuren, ook wel bekend als Alfa-Linoleenzuur (ALA), Eicosapentaeenzuur (EPA) en Docosahexaeenzuur (DHA).

meer lezen 3 commentaren

Vitamine D

Het tweede supplement dat uiterst waardevol is voor iedereen die aan krachttraining doet, maar ook voor veel mensen die dit niet doen, is vitamine D. Vitamine D is een vet-oplosbare vitamine die essentieel is voor de mens. Helaas is de bron van vitamine D in Nederland niet altijd even goed beschikbaar, namelijk de zon. Naast dat vitamine D door zonlicht wordt verkregen, is het in kleine mate ook te vinden in vis en eieren, maar supplementatie zal voor veel mensen waardevol zijn.

meer lezen 9 commentaren

Creatine 

Een van de weinige supplementen die daadwerkelijk een bewezen werking heeft en het waard is om aan te schaffen is creatine. Creatine is een product dat zijn populariteit binnen bodybuilding heeft gewonnen en tegenwoordig bij talloze sporten wordt gebruikt. De reden waarom is logisch: creatine is een product dat werkt bij de meerderheid van de mensen.

 

meer lezen 3 commentaren