Waarom trainen met je partner werkt!

Samen uit, Samen thuis. Dingen samen met je partner doen is niet alleen leuker, het werkt meestal ook nog eens beter! Behalve bij klussen dan misschien… Als jij gezonder, slanker, fitter of sterker wil worden is het ook helemaal geen gek idee om dit samen met je geliefde te doen. Wij geven je 6 redenen waarom dit het geval is en die jou hopelijk motiveren om samen met je partner aan een gezonder/fitter/mooier lichaam te werken!

 

 

1. Techniek op de eerste plek

In je eentje naar de sportschool gaan en iedere week trots de deur uitlopen omdat je wéér wat sterker bent geworden. Klinkt positief, toch? Normaal gesproken wel, tot je ontdekt dat je alleen maar sterker wordt omdat je uitvoering iedere week ietsje slechter wordt. Je zou niet de eerste zijn die hier slachtoffer van wordt en helaas is de begeleiding in sportscholen lang niet altijd even goed om je even op je belabberde techniek te wijzen. Dat maakt dus gelijk een perfecte reden om samen te trainen, zodat je elkaar goed in de gaten kunt houden en een seintje kunt geven als die onderrug met het squatten zo bol staat als een ballon.

 

2. Pushen in de gym

Techniek in orde? Mooi! Dan kunnen we door naar de volgende stap, elkaar pushen in de gym! Half slapend de sportschool inlopen en op eenzelfde manier de deur weer uitlopen is verleden tijd als je met z’n tweeën gaat trainen. Je kunt elkaar voor de tijd al oppeppen en zorgen dat je beide het maximale uit je training haalt, iets wat met z’n 2en toch wel beter lukt dan in je uppie. Daarbij is het hebben van een sporter helemaal geen overbodige luxe als je tot het gaatje wil gaan, want (onbewust) houd je jezelf altijd in als je weet dat het mis kan gaan.

 

3. Discipline komt met z’n 2en

Een lange week gehad op werk, veel gezeik, te weinig slaap en nu ben je op vrijdagavond op de bank beland. Wat je nu het beste kan eten? Een zak chips natuurlijk! Maar niet heus… In je eentje ben je toch al sneller vatbaar om te denken “Nu eventjes niet” en te kiezen voor de makkelijke route, ook al weet je best wel dat je dit beter niet kan doen. Als je met z’n 2en er serieus voor gaat komt dit een stuk minder snel voor, want als het goed is trekt je partner die zak chips dan wel uit je hand om hem weer netjes terug in de kast te leggen. Steun van je partner komt goed van pas op die momenten dat je mentaal zwak bent, en dát is hetgeen wat je kan redden aan het einde van de week.

 

4. Samen cheaten, samen balen

Ah, het is zaterdagavond en de wekelijkse cheatmeal is gearriveerd. Of dit nou altijd een goed plan is tijdens een dieet is een onderwerp voor een andere keer, maar feit blijft dat dit voor velen een lichtpuntje in hun week is. Samen met je geliefde lekker uit eten is natuurlijk sowieso al gezellig, waardoor je nog eens extra van je wekelijkse feestmaaltijd kunt genieten. Een bijkomend voordeel is vaak dat je erna beide misselijk op de bank zit, wat weer voldoende motivatie moet geven om de dag erna samen weer strikt het voedingsschema op te pakken!

 

5. Meal preppen is samen leuker!

Dus, de cheatmeal is weer verleden tijd en de zondag is aangebroken. Tijd voor voorbereidingen voor de komende week! Als je al langer je maaltijden voorbereidt weet je waarschijnlijk maar al te goed dat het niet de leukste bezigheid is. Iedere week weer het vaste ritueel: kip snijden, bakken, groente snijden, bakken, rijst koken, alles verdelen over bakjes, op smaak brengen en in de vriezer ermee. Het zou toch een stuk leuker zijn als je dit met z’n 2en kunt doen, laat staan een stuk sneller! Zo bespaar je allebei wat tijd zodat je daarna lekker samen op de bank kunt zitten.

 

6. Kosten spreiden

Eten wat goed is voor je lichaam is niet altijd even goed voor je portemonnee. Eiwitrijk voedsel, ladingen vol groenten en fruit en oh ja, vergeet de gezonde vetjes niet! Er zijn verschillende manieren om de kosten van je boodschappen wat te drukken, maar vaak komt dit toch neer op grotere hoeveelheden van een product kopen. Klinkt leuk, maar dit is natuurlijk niet echt doeltreffend als je de helft van je fruit aan het einde van de week weg kunt gooien.

 

Goed nieuws voor alle stellen! Door jullie voedingsschema’s op elkaar af te stemmen en als het even kan een grote vrieskist aan te schaffen kun je per maand tientallen euro’s op je boodschappen besparen! Zorg dat je in bulk koopt, zorg dat je de kortingen meepakt en je ziet de rekening met sprongen kleiner worden.

  

 

En dat zijn ze, 6 redenen om samen met je partner aan je fysieke doelen te werken! Er zijn vast nog talloze andere redenen te verzinnen, maar hopelijk is dit al voldoende om je geliefde niet mee uit eten te nemen, maar lekker naar de sportschool.. 😉