B-Talk: Mijn progressie en de 6-Week Challenge!

 

De eerste weken van januari zijn voorbij gevlogen, voor mij in iedergeval ;) Er zijn een aantal dames gestart met hun Bodification-traject, we zijn aan het klussen in huis en daarnaast proberen we ook nog een sociaal leven te hebben! Mijn vraag aan jou is; "Hoe staat het met jouw goede voornemens, lukt het een beetje? Of heb je geen idee waar je precies moet beginnen?"

 

 

Van kutten naar cutten…

Na maanden kutten (#sorrynotsorry) ben ik na de kerst begonnen met ‘cutten’. Ik wilde eigenlijk per 1 januari beginnen maar ik was zoooo klaar met dat gevreet dat ik na de kerst ben begonnen.

Alles begint natuurlijk met een 0-meting, oftewel een huidplooimeting, om te zien waar we nu staan. Mathias meet mij altijd dmv een 7-punts huidplooimeting, mijn vetpercentage was dan ook op 28-12-2017 20,83% met een vet vrije massa (De maatstaf voor spiermassa) 54,23 kilo.

 

 

Hoe akward het soms ook voelt (ook voor mij) om een meting te doen, want jaaaa, je weet dat je er niet best voor staat, het is belangrijk om het dan juist wèl te doen. Zodat je kunt zien of je progressie maakt! Ook heb ik ‘begin’ foto’s gemaakt, want met een huidplooimeting pak je maar een paar onderdelen van je lichaam terwijl het ook goed kan dat je progressie maakt wat niet direct aan de meting is terug te zien. Terwijl je toch in de spiegel of op de foto ziet dat er wat is gebeurd. 


Ik ben na de kerst begonnen met het vaststellen op hoeveel calorieën ik zou gaan zitten, voor mij is dit 1660 kcal op trainingsdagen, op rustdagen zou ik eigenlijk rond de 1000 kcal moeten gaan zitten zodat ik die dag gebruik om echt een PSMF (protein sparing modified fast) dag in te plannen. Op een PSMF dag eet je alleen maar eiwitten met groenten/fruit. Maar om eerlijk te zijn heb ik tot nu toe alleen nog maar die 1660 kcal gehanteerd ook voor rustdagen. Ik wil namelijk eerst even kijken hoe dit gaat!

Belangrijk is dat je geen honger hebt/krijgt tijdens je dieet. Ik heb 2 maaltijden vast staan, dat is mijn ontbijt en laatste maaltijd (altijd kwark met fruit en noten). Mijn lunch en avondeten daar varieer ik mee!

 

 

 Mijn dieet is prima vol te houden, maar mijn gewicht daalde eigenlijk niet echt! Ik heb vorige week zelf nog even de 70 kilo weer aangetikt (ok, ik was ongesteld maar toch!). Ik weet natuurlijk dat het erbij hoort, maar je hebt dan toch soms je twijfel momentjes!

Ik heb afgelopen weekend mijn 2e meting gehad, en deze was prima! Zie afbeelding hierboven!

 

 

Van 20,83% naar 19,26%, als we deze trend doorzetten gaat het zeker goed komen en ben ik half mei redelijk shredded. Dat komt even goed uit, want 15 mei vertrekken we naar Florida voor een rondreis! 

 


6-week challenge – Ladies only!!

Wil jij nou ook voor de zomer 5-10 kilo afvallen? Een sixpack hebben? Of gewoon wat strakker in je vel zitten?

 

Dan heb ik wellicht iets leuks voor jou!

 

Voor de beginnende sporter (fitness) heb ik namelijk de 6 week challenge in het leven geroepen!

 

Iedereen moet ergens beginnen (en al het begin is moeilijk), maar hoe fijn zou het dan zijn als je precies weet wat je moet eten, en hoe je moet gaan trainen om tot JOUW doel te komen?

 

Er lopen veel dames rond die een droomlichaam in hun hoofd hebben en deze heel graag willen bereiken, maar geen idee hebben waar ze moeten beginnen.


Herken jij jezelf hierin?

 

 

Lees hier dan alles over de 6-week challenge!


 

 

Meld je in ieder geval snel aan, want vol=vol en ik heb maar plek voor 8 dames.

En jaaaaa ik heb een leuke XXL Nutrition goodiebag voor alle deelnemers!

Mail mij NU om je aan te melden: Bernice@bodify.nl