Preptalk - Carb-mania

Op het moment van schrijven ben ik precies 4 weeks out!

4 weken.. Wat is nou 4 weken? Maar mij duurt het eigenlijk te lang want ik heb onwijs veel zin om weer dat podium op te stappen J

 

Nu voelt het een beetje alsof ik in de startblokken sta en moet wachten.. En ik ben niet zo heel goed in wachten. 

DEPLETIE-TRAINING

Zoals ik in mijn vorige prep-talk al aangaf heb ik nu wel de tijd om de carbload te testen, en dat heb ik vorige week gedaan!

Ik zal je even kort bijpraten hoe zoiets gaat: 3-5 dagen voor mijn depletietraining heb ik mijn koolhydraten beperkt (alleen uit groenten/fruit). Vervolgens was het tijd voor de depletietraining! (heb je geen flauw idee waar ik het over heb? Lees dan even deze blog waarin we uitleggen wat de Peak Week inhoudt. In het kort: Je wil met een speciaal protocol je spieren zo vol mogelijk krijgen met koolhydraten, terwijl je zo veel mogelijk vocht afdrijft. Dit voor maximale volheid en spierdefinitie)

 

Tijdens de depletietraining had ik mijn ‘normale’ trainingsdag aangehouden, met als enige verschil dat ik de eerste set rond de 12 herhalingen trainde, en de sets erna moest ik rond de 30 herhalingen maken. Dit was al behoorlijk pittig, en ik raakte ook al echt verzuurd!

Na mijn krachtgedeelte moest ik nog cardio doen om compleet te depleten. Als eerste was mijn bovenlichaam aan de beurt, dit heb ik gedaan op de arm-fiets. OMG ik ging kapot en had het idee dat mijn schouders ontplofte! Na 10 minuten kon ik niet meer, maaaaar toen moest ik mijn benen nog depleten! Dus op naar de fiets om daar verder te gaan!

 

Dit was ook heftig, en na 12 minuten was ik helemaal op ik kon mijn benen niet meer rond bewegen! 

 

TIME TO CARB IT UP A LITTLE

Nu kon het feest beginnen! Toen ik van de fiets afstapte stond Mathias al klaar (wat een schatje is het ookJ) met een eiwitshake met 140 gram dextrose a 680kcal!!! Echt een heerlijk zoete shake, i like it!!

Bij thuiskomst had ik mijn 600gram-kwarkmaaltijd gepland staan met 100 gram cereal (gepofte rijst),  200 gram aardbeien, 100 gram rozijnen, 100 gram frambozen.
Mathias had mij al wel gewaarschuwd; ‘Bernice ga je dit allemaal wel opkrijgen?’ waarop ik antwoorde dat mij dat makkeeeeelijk ging lukken…

 

 

 

Nou 100 gram cereal is echt veel (het is zo luchtig als wat haha) en die maaltijd hakte er goed in! De laatste hapjes waren dan ook voor de hond, ik KON niet meer!

Het was dan ook een maaltijd van 1200kcal (200 gram koolhydraten, 2gram vet, 76gram eiwit).

Het erge was dat mijn maaltijd erna al over 3 uur was, oeps…


De volgende maaltijd: 500 gram aardappels, 200 gram kip, 150 gram garnalen, 100 gram rijst, en nori,  ketchup en wat sla!

Ik maakte een home-made kapsalon van de sla, kip en aardappels met ketchup!

En van de rest maakte ik met de rijst, garnalen en nori zelfgemaakte sushirollen. Heerlijk dat wel, maar veel dat helemaal! Ik kon niet meer lopen, ik knalde echt bijna uitelkaar. Dit was namelijk weer een maaltijd van 1200kcal (200 gram koolhydraten, 4 gram vet, 100gr eiwit)! PFFFFFFF.

 

In 5 uur tijd gewoon 3000kcal weg bunkeren, normaal klinkt dit als een droom maar in 5 uur tijd is dit niet echt een pretje, ik zat er echt tegen te eten. Normaal is het geen probleem om zoveel calorieën te eten, maar omdat ik mijn vetten zo laag mogelijk moest houden is het wel een gepuzzel. Als ik daar geen rekening mee hoefde te houden dan wist ik het wel haha, Ben&Jerry of een lekkere pizza, M&M’s ofzooo maar helaas bevat dit allemaal veel te veel vet. En dat zou betekenen dat ik dat gelijk zou opslaan als vet, en dat leek me toch niet zo’n goed idee.

  

De volgende dag stond nog 1 hoge carb-maaltijd gepland, namelijk heerlijke (glutenvrije) pannekoeken (3 stuks!) met bakbanaan.

Ik had nog nooit bakbanaan gegeten, en ik kan je vertellen dat dit echt superlekker was! Ik heb de banaan in plakjes gesneden, bestrooid met wat kaneel en zoetstof en dit in de pan gebakken. Vervolgens wat bruine suiker erover en dammmn LEKKER! Ook deze maaltijd was weer 1200 kcal (260gram koolhydraten, 3 gram vet, 50 gram eiwit). De rest van de dag stonden nog 2 maaltijden, en deze waren a 260kcal.

 

 

Deze dag mocht ik ook niet trainen!

 

 

Voor de carbload moest ik mijn huidplooien meten, en na de carbload nog een keer.

Dit om te zien wat het met mijn huidplooien doet, en ik kan je vertellen dat het best wel bizar was wat er gebeurde!
In 1 dag tijd waren mijn huidplooien gedaald, en ik kwam 1,9 kilo aan VETVRIJE massa aan! Dit betekende dus dat mijn carbload zeer geslaagd is! YESS!

 

Komende zondag 21 mei is mijn fotoshoot (jaa we hebben een mooie locatie gevondenJ) en voor die tijd gaan we wederom een carbload doen met nog meer carbssssss en 4900 kcal maar dan wel verdeeld over 4 maaltijden ipv 3 maaltijden!

 

Vrijdag staat dus weer een depletie-training op het programma, en vrijdagavond is het weer een carb-partyyyyy!

 

Tot de volgende prep-talk! Stay tuned J

 

 

 

Greetz Bernice

Commentaar schrijven

Commentaren: 0